Pojdi na glavno vsebino
+386 1 428 70 10 Prijava 0
4. Kaj je franšiza
Natisni stran

4. Kaj je franšiza

Zakaj je odločitev za franšizo ena izmed najboljših poslovnih priložnosti?

Vsak podjetnik bi moral biti seznanjen s sistemom franšiz, ki lahko predstavljajo odličen začetek podjetniške poti pa tudi širitev že obstoječega posla.

Pojem franšize se v vsakdanjih pogovorih dostikrat omenja, vendar pa le redko kdo ve, kaj franšizing sploh je. Pogosto prihaja do poenostavljene razlage, da gre preprosto za neke vrste podružnico ali poslovno enoto, vendar temu ni tako. Ko se poglobimo v področje franšiz, vidimo, da se zelo veliko podjetnikov odloča za nakup franšize in mnogo jih je pri tem zelo uspešnih.

Kaj je franšiza in kaj je franšizing?
Franšizing je pogodbeno razmerje, v katerem dajalec franšize (franšizor) pridobitelju franšizinga (franšizij) odstopi pravico do uporabe zaščitenih konkurenčnih prednosti, ki jih je razvil. Pri tem franšizor daje posameznim pridobiteljem franšize pravico, obenem pa nalaga dolžnost, da poslujejo v skladu s franšizorjevim konceptom. Ta pravica in dolžnost hkrati pooblašča vsakega pridobitelja franšize in ga hkrati zavezuje, da uporablja franšizorjevo trgovsko ime in/ali trgovsko znamko in/ali storitveno znamko, know-how, poslovne in tehnične metode, sistem postopkov in druge pravice, ki izhajajo iz intelektualne lastnine.

Temelj franšiznega sistema je pogodba o franšizingu, kjer stranki natančno opredelita medsebojna razmerja, pravice in obveznosti in je ponavadi sklenjena za določen čas. Pomembno je, da stranki natančno določita celotno razmerje, saj pogodba o franšizingu ni izrecno urejena v zakonodaji.

Franšizni paket
Tako imenovani franšizni paket zajema uporabo zaščitenih pravic, nabavni, prodajni in organizacijski koncept, oblikovanje enote, šolanje, informiranje, poslovne skrivnosti in znanja ter izkušnje za uporabo zaščitenih konkurenčnih prednosti. To ustvarja enoten koncept poslovanja, ki temelji na skupni storitveni znamki in enotni pojavni obliki. Nekatere najbolj znane svetovne franšize so McDonald΄s, Hilton, Coca-Cola, Pepsi, v Sloveniji pa podjetja kot so OMV, Petrol, Mercator in Tuš. Ob teh velikih imeni pogosto dobimo napačen vtis, da gre pri franšizi zgolj za poslovno enoto, ki je v lasti matične družbe, a gre pri tem dejansko za izvajanje poslovne dejavnosti po formatu določene franšize.

Prejemnik franšizinga
Prejemnik franšizinga za storitve, ki jih ponuja dajalec franšize, plačuje nadomestilo v obliki začetne pristopnine in v obliki rednega mesečnega nadomestila, ki je odvisen od ustvarjenega prometa. Višina pristopnine se razlikuje med posameznimi vrstami franšiz, ponekod pa je v njej že zajet franšizni paket, v katerega so vključeni operacijski priročnik, uniforme, brošure, pisarniški in repro material ter druge stvari.

Prednosti franšize
Temelj franšiznega sistema je pogodba o franšizingu, kjer stranki natančno opredelita medsebojna razmerja, pravice in obveznosti.
Določbe o tej pogodbi boste zaman iskali v zakonih, saj gre za inominatni kontrakt, zato je še toliko bolj pomembno, da se v sami franšizni pogodbi natančno določi vsa razmerja med strankama.

Za franšizojemalca so določene prednosti, kot so na primer uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in nasveti franžizodajalca. Tako boste lažje prišli do kupcev in z njimi ustvarili zaupanje, ki bi ga morali kot podjetnik novoustanovljenega in neznanega podjetja graditi več let.
Kot franšizojemalec se izognete začetnim napakam, ki bi jih lahko doživeli na samostojni podjetniški poti, saj je franšizodajalec te ovire na poti upravljanja svoje franšize že premagal.

kdaj se nakup franšize povrne?
Raziskava v Veliki Britaniji je pokazala, da kar 96 % franšiz posluje dobičkonosno po petih letih poslovanja. Pri utečenih franšiznih mrežah je možnost za propad po statistikah manj kot ena proti deset, kar je precej manj kot možnost propada na samostojni podjetniški poti.
Pokritje stroškov celotne naložbe je odvisno od dejavnosti, v kateri franšizor posluje. Upoštevajoč vse stroške, tudi stroške začetne naložbe, se točka preloma v povprečju doseže med tretjim in petim letom, iz tekočega poslovanja pa povprečni franšizojemalec dobiček ustvarja že v obdobju od šestih mesecev do dveh let.

Franšiza Fanči vam prinaša merljive koristi že po dveh do treh mesecih po pričetku poslovanja.

Ali se franšiza obnese?
Za franšizojemalca so določene prednosti, kot so na primer uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in nasveti franžizodajalca. Tako boste lažje prišli do kupcev in z njimi ustvarili zaupanje, ki bi ga morali kot podjetnik novoustanovljenega in neznanega podjetja graditi več let. Kot franšizojemalec se izognete začetnim napakam, ki bi jih lahko doživeli na samostojni podjetniški poti, saj je franšizodajalec te ovire na poti upravljanja svoje franšize že premagal.

Franšiza Fanči se preverjeno obnese, saj vas Fanči vodi in usmerja vaše delovanje od prvega dne, ko ste stopili pod okrilje franšize.

Kaj o nas menijo naše stranke?

Prijazna, komunikativna in daje prijeten občutek dobrodošlosti. Delo je opravljala zelo profesionalno in natančno.

Lana Ž.

Fanči blog

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...